masterchef selebriti Malaysia
24 June 2012, ϟ 0 shout(s)


masa senggang di kolej telah ku habiskan dengan menonton masterchef selebriti Malayasia. ambik kau. satu kerje pun tak siap. tapi seriously, memang seronok sangat. reality show macam ni la yang aku idam-idam kan kat Malaysia ni. kite selalu tengok kat Korea, macam-macam reality show yang dorang buat supaya artis lagi dekat dengan peminat. biar peminat lagi kenal personaliti artis. 

jujur, kat masterchef ni baru aku nampak sifat positif yang ada kat Azwan Ali. Selalu kat tv tengok double A ni asik nak mengamuk je, tapi in reality, AA ni boleh jugak bertolak ansur masa kerja dalam kumpulan. memang mula-mula ada adegan gaduh gaduh dengan Farouk Hussain. kawan-kawan dorang pun memang suke kenakan farouk ngan AA. bagi dorang satu kumpulan. tapi nampak la yang AA tu buang jauh-jauh 'tak suka' tu. dok ikut je cakap farouk. HAHA. tapi benda tu bagus ape. PROFESIONAL gitu.

nak tau aku sokong sape? jeng.. jeng..



mamat ni aku selalu tengok kat HIP TV tv9 tu. tapi tengok gitu-gitu je. dalam MCSM ni baru perasan, hensem jugak Karl ni. *nampak tak gatalnya?*

tapi memang dia pandai pe.. pandai petik buah kelapa. pandai masak kuih tradisional. ok. terlebih sudah. 
tapi nak buat macam mane. aku dah say good bye kat Karl. tersingkir episode 16 tuhari. 




calon seterusnya..




Tomok ni start dari zero. dia tak sehebat artis-artis lain. tapi aku suke Tomok ni sebab dia rajin belajar. artis paling banyak masuk pusingan penyingkiran. *Tomok kata dia dah cipta rekod* tapi nampak la improvement dan kesungguhan Tomok. tak segan nak belajar.  
  

dan yang terakhir ialah...










suke suke Dato' Fazley. gentleman sangat la dia ni. apa yang orang tak nak la dia ambik. apa orang takde dia bagi. nasib baik kau laki orang. 

tengok MCSM baru aku tau yang Dr. Faiz ni memang ada senyuman membunuh kau tau. *pengsan kejap* tapi why baru tau sekarang? wae? kuno betul lah aku ni. kau duduk zaman ape yanna? lol~ he has the same smile with lee seung gi's smile. oh my God !!

 same kan?

ok. MCSM ni belum habis lagi. sapa yang tersingkir tu memang tak boleh predict. pemerhatian aku, keputusan bergantung luck. tak semestinya kau pandai masak, kau akan kekal. macam Tomok. takdir dia masih panjang lagi dalam MCSM. 

go TOMOK. go TOMOK. go FAZLEY. 
go AZWAN ALI. eh..

p/s: unsur-unsur drama memang tak boleh dipisahkan dengan selebriti Malaysia. adios~



new past