tutorial letak mp3 dalam entri
01 May 2012, ϟ 0 shout(s)


kitew tulis entri ni sambil menghayunkan surat khabar di tangan bagi menyejukkan badan. kitew tau rumah kitew tak de air-coned macam rumah awak. padah bila 1 malaysia kena tempias kesan pemanasan global. patut kot kite buat 'perarakan' membasmi penebangan hutan-hutan di Malaysia. seperti perarakan hujung minggu lepas ituww. kbai.

ok. tutup cerita. bukak cerita baru.

ni nak bagi tau aku dah berjaye masukkan mp3 dalam entri. selalu blogger akan letak mp3 kat side bar kan. tapi ni aku nak letak kat entri. ni contoh.

when i can't sing by se7en




yeaaaaaaa~ nampak tak betapa panjangnye yeaa aku. HAHA.. thanks to encik google. dan juga blog jejaka terhangat sebab penjelesan beliau sangat membantu aku yang baru nak belajar ni. sesuai dengan trademark-nye hangat buat aku bersemangat. tak boleh blaaa. terima kasih ye. blog anda buat saye lagi bersemangat  :))

ok. ni tutorial dari aku pulak. ringkasan kepada blog jejaka terhangat (saye harap sngt awak dpt tukar name blog awak..pleaseee..haha). kalau tak paham mohon rujuk sendiri di blog tersebut.

  • dlm blog jejaka terhangat tu ade 2 step based on pengalaman aku, tak payah ikut step yang first tu pun tak pe. 
  • buat step 2 terus. ak punye laju je lagu tu main. tak payah buffering.
  • upload mp3 yang korang nak letak kat dropbox. gune public file tau. kalau takde account, sila register. free je
  • korang tulis entri macam biasa. bile nak letak lagu bukak HTML. 


  • copy paste HTML. korang bolah dapat HTML tu dari blog jejaka hangat tadi.
  • ganti  [url-mp3-anda] dengan url lagu yang korang upload tadi.
  • dah siappppp. preview tengok jadi tak.
ni lagi satu blog, blog cik choki yang bagi tutorial yang sangat simple dan senang nak paham. tapi sayangnya, aku ni yang sememangnye bute html dan adik beradiknya ni, tak berjaye. padahal dye punye tutorial punyelah simple.

up to you la korang lagi paham yang mane. yang mane korang nak ikut.
semoga membantu  :)





new past