rinddduuuu...
18 July 2011, ϟ 4 shout(s)

saya sangat rindu nak balik zaman sekolah dulu-dulu..
studi same-same...
tido dalam kelas same-same..
solat bejemaah same-same..
makan dalam kelas juge same-same..
kite boleh share sebungkus keropok satu kelas kan..
rindu.....
rindu nak pegi makan kat dm kesayangan same-same..
beratur kat perhimpunan same-same..
dan paling saye rindu..
kite bergosip same-same..
juga..
kawan-kawan yang saling ingat-mengingati..
selalu tegur kalau buat bende yang tak sepatutnya..
"jangan buat bende tu..bende tu salah.."
argghhh..sangat rindu moment itu..

walaupun dalam senarai bende-bende kat atas tu saya buat kat UiTM di hati ku
tapi feeling tu tetap tak same macam kat Kusiss..
lain sangat..saya nak rase itu..rase yang tak boleh diluahkan dengan kate-kate..

kalau kat UiTM ni
orang kapel, dating, berdua-duaan kat tempat sunyi da bole dianggap perkara biase..
siap dating pegi bandar..lepas maghrib baru smpai u..
nak tanye siket..sempat ke sembahyang maghrib ??
ke solat maghrib jemaah same-same kat bandar..
bertepuk tampar lelaki dan perempuan lagi la biase..sampai bende tu orang tengok sebelah mate je.
yang lelaki langsung tak hormat kat anak dare orang..ade ke patut main pegang-pegang je..
cube hormat sebab anda adalah bakal pemimpin.
saye percaye kau ade mak, kakak, or adik perempuan kan..
macam mane korang nak mak, kakak, or adik perempuan korang lelaki lain hormat..macam tu lah jugak korang kene hormat kat kitorang balik..
ini siap main tarik-tarik rambut bagai..tolonglah..kalau awak tu memang jenis yang main pegang je anak dare orang..jangan buat depan mate saya..sakit doe mate ni..

satu bende yang saya tak tau nak tegur macam mane..
sebab kalau saye tak tegur..memang ye la saya dapat share sekali..
tak pasal-pasal saya kene tanye kat akhirat nanti..
roommate saya..
solat tu macm tak perlu bagi dye..
dye yang buat dosa, aku pulak yang susah hati
saya tak tau nak tegur macam mane..
sebab dye kawan saye jugak..
bile saye tanye da solat ke?
dye boleh buat muke selamber kuar dari bilik..pakai kasut..pegi kokurikulum..
to roommate saya: aku sayang kat ko..aku tak nak tengok ko susah kat 'sane'.tapi aku tak tau macam mane nk cakap ngan ko. ak tak nak la gaduh-gaduh ngan ko. so, please la..jangan tinggal solat lagi. kalau ko memag tak kesah pasal dose pahala, kau ingat la kat aku..esok kat akhirat, ko tetap akan salahkan aku sebab aku tak ingatkan ko untuk solat..please aku merayu kat ko ni....

saya cakap ni bukan bermaksud saye ni baik dalam bab agame ni..saye cume rindukan suasane saling mengingati tu..tak kisah la lepas kene tegor tu nak buat lagi ke tak..tapi sekurang-kurangnya, tu la yang menunjukkan kite sayang kat kawan-kawan kite..




new past